Week1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvette Thielen - WaarBenJij.nu Week1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvette Thielen - WaarBenJij.nu

Week1

Door: Yvette Thielen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

09 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De eerste week is voorbij en ik heb er al ontzettend van genoten.

Maandagavond landde ons vliegtuig rond half 11 ‘s avonds. Op het vliegveld werden Inge en ik opgehaald door Rick Greener, de ‘deputy principal’ van onze stageschool, oftewel de onderdirecteur. Hij heeft ons naar de accommodatie gebracht waar we deze maanden gaan verblijven: the YW. Dit is een groot, gezellig huis met verschillende studentenkamers. We gingen er vanuit dat we allebei een apart kamertje kregen, maar we waren aangenaam verrast toen we hoorden dat we een grote tweepersoons kamer kregen. We hebben dan ook een eigen badkamer en groot balkon. Gezellig!

Op onze eerste dag, dinsdag, hebben we niet zo heel veel gedaan. We zijn opgestaan om 7 uur zodat we beneden konden ontbijten. We hadden zelf niks aan eten bij ons, dus om 7 uur ‘s morgens opstaan voor eten klonk op dat moment best goed. De rest van de dag hebben we de buurt verkend en bij geslapen! We waren erg moe van de reis en de korte nacht.

Woensdag was een interessante dag waarop we de cultuur van Zuid-Afrika hebben mogen ervaren. We zijn via Longstreet naar het centrum van Kaapstad gelopen. We zijn verschillende winkeltjes ingegaan en we zijn over een markt gelopen met allemaal Afrikaanse spulletjes. Op de hoek van de markt stonden een aantal Afrikanen in kostuum te dansen en zingen. Heel leuk! Maar op een gegeven moment liepen we het centrum een beetje uit en kwamen we in een buurt waar onze aanwezigheid niet helemaal gewaardeerd werd. We voelden ons niet heel veilig meer en zijn terug gelopen.

Op donderdag hadden we grootse plannen waar helaas niks van terecht is gekomen. We wilden met twee andere studenten de Tafelberg op gaan en hadden rond 12 uur afgesproken bij de bushalte. We hebben ongeveer een uur gewacht en toen bleek dat ze de bushalte niet konden vinden en daarom zelf door zijn gegaan naar de Tafelberg. Inge en ik besloten toen om ook zelf de Tafelberg op te gaan. We hadden het geweldige idee om er met de taxi heen te gaan, maar helaas. We hebben anderhalf uur lang op een bankje gewacht, maar ook de taxi kwam niet. We hebben het plan om de Tafelberg op te gaan deze dag maar laten varen…

Op vrijdag zijn we kennis gaan maken op onze stageschool: ‘ The International school of Capetown’. Bij binnenkomst werden we ontvangen door de directeur en begonnen we aan onze rondleiding. De rondleiding heeft zo’n vijf minuten en twee lokalen geduurd, want Inge werd al meteen gevraagd voor hulp en ik werd voorgesteld aan de deelteamleidster. Ik ga stage lopen in Key stage 1, Year 2. De kinderen zijn 6-7 jaar en er zitten 20 kinderen in mijn klas. Ik heb de leerkracht ontmoet en ik heb meteen de rest van de ochtend mee mogen lopen in de klas. De naam van de leerkracht is ‘Miss Linnegar’ en ik ben vanaf nu dan ook ‘Miss Thielen’ . Chique hè!
Toen we thuis kwamen zijn we lekker gaan uit eten en vroeg een medestudent uit ons huis of we mee wilden gaan naar ‘ Lion’s Head’. Deze berg ging zij beklimmen om vanuit daar te gaan paragliden. Het uitzicht was echt geweldig mooi! We zijn zelf niet gaan paragliden, maar zijn wel van plan dit nog een keer te gaan doen.

Op zaterdag zijn we voor het eerst gaan reizen via bus en trein. We vonden het best spannend, omdat niet iedereen dit het meest veilige idee vond. Maar ik kan je vertellen, het is allemaal goed gegaan en het viel reuze mee! We zijn met de bus naar het station gegaan en toen met de trein naar het strand in ‘Muizenberg’. Twee andere studenten wonen hier in de buurt en dus hebben we gezellig met z’n vieren op het strand gelegen. ‘ s Avonds zijn we, zeer voorspelbaar, weer gaan uit eten. We moeten nog een beetje wennen aan het eten dat we krijgen bij onze accommodatie en uit eten klinkt zoveel lekkerder.

Op zondag zijn we weer naar het strand gegaan; Clifton Beach. Aan dit strand wonen vooral rijkere mensen, omdat dit het enige strand in Kaapstad is waar je geen last hebt van de wind. In Kaapstad kan het namelijk heel hard waaien en dan is dit strand ideaal. Uiteraard kwam ik verbrand thuis..

Dit is hoe ik mijn eerste week ervaren heb. Bedankt voor het lezen en ik zal nog meer verhalen plaatsen de komende tijd! Het zou leuk zijn als je een reactie achterlaat :).

Liefs,
Yvette

• 17 Februari 2014 - 20:11

Kirsten:

Sjiek um dien verhaol te leaze! Geneet dr van en ik blief dich volgen! X

• 17 Februari 2014 - 20:58

DANNY:

Superleuk, om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan!
    Veel plezier nog de komende tijd.
    Ik blijf het volgen;)!
    X

• 17 Februari 2014 - 21:19

Carin Seelen:

Hey Miss Thielen,
    Leuk om zo van je ervaringen mee te genieten.
    Heb ook al t een en ander mogen horen via Susan en de Skype momentjes van de Cocon kids. Yvette GENIET ervan met volle teugen!! Weej drinke vollegendee waek wal ein pilske op dich!! Groetjes Carin

• 17 Februari 2014 - 22:11

Cien:

Ha yvette..

Wat lees ik nu. Ben je ook naar ZA gegaan. Super gaaf! Je gaat daar zeker een super tijd beleven. Nu je in kaapstad zit, moet je ook zeker naar de pinguïns in Simons Town gaan kijken. Heel veel plezier nog!

X cien

• 18 Februari 2014 - 11:13

Marjolein:

Hoi Yvette,

Super leuk verslag! Kunnen we je toch een beetje blijven volgen.

groetjes, Marjolein

• 18 Februari 2014 - 11:26

Karel:

Ha yvette. Wat ein geweldig verhaol. Gank zo door dan verheugen we eus des te mier um noa kaapstad te komme. Gr diene pap.